Το Πρότυπο Ψυχοπαιδαγωγικό Κέντρο «εὔνοια» ήταν ένα όραμα-όνειρο, της Ελένης Παπαμικρουλέα και της Φραντζέσκας Καραγιάννη, το οποίο άρχισε να παίρνει μορφή και σταδιακά να δημιουργείται με αγάπη και μεράκι το 2017.

Επιθυμία μας ήταν να φτιάξουμε ένα χώρο στον οποίο τα παιδιά και οι έφηβοι θα ένιωθαν ελεύθεροι να εκφραστούν και θα μπορούσαν να βιώσουν την πλήρη αποδοχή. Η ελευθερία και η αποδοχή είναι οι πιο σημαντικοί πυλώνες για να αναδείξουν και να αναπτύξουν την συναισθηματική και την νοητική τους νοημοσύνη.

Στο Πρότυπο Ψυχοπαιδαγωγικό Κέντρο «εὔνοια» μας δίνεται η δυνατότητα και στους γονείς να αναγνωρίσουν μέσω αξιολογητικών εργαλείων τις ιδιαιτερότητες και τα χαρίσματα των παιδιών τους καθώς και τον δικό τους ρόλο απέναντι σε αυτά.

Θεωρούμε ότι δεν υπάρχουν «κακά παιδιά» αλλά μονάχα αποθαρρυμένα παιδιά που δεν είχαν την τύχη να δεχτούν εκείνη την ανατροφή που θα τους άνοιγε τα φτερά τους για να αποκτήσουν τη δική τους μοναδική ταυτότητα και για να διεκδικήσουν μία θέση γνήσιου «ανήκειν» μέσα στην κοινωνία μας.

Βασική μας προτεραιότητα είναι να βλέπουμε τα παιδιά και τους έφηβους να ανακαλύπτουν τον εσωτερικό τους κόσμο, να διεκδικούν τα θέλω τους και να έρχονται κάθε μέρα όλο και πιο κοντά στην δική τους πραγματικότητα στοχεύοντας να γίνουν αληθινά ευτυχισμένα.

Γνωρίζουμε όλοι πως όταν γεννιέται ένα παιδί χρειάζεται στοργή, προσοχή, προστασία, συμπάθεια, φροντίδα και προθυμία για επικοινωνία από τους γονείς του. Εάν αυτά απουσιάζουν θα προσπαθεί διαρκώς να εκπληρώσει τις πρώτες σημαντικές ανάγκες της ζωής του μεταβιβάζοντάς τες σε άλλους ανθρώπους. Με το πέρασμα των χρόνων, οι ανάγκες αυτές των παιδιών μας δεν εγκαταλείπονται αλλά ενδυναμώνονται και μετουσιώνονται σε συμπτώματα. Η εμπειρία μας, μας παρότρυνε να δημιουργήσουμε ποικίλες ομάδες συνομηλίκων διαφόρων ηλικιών (προσχολικής, σχολική, εφηβικής ηλικίας), οι οποίες θα αποτελέσουν μια επιδιορθωτική εμπειρία των ενδεχόμενων παλαιότερων βιωμάτων τους. Η ομάδα αποτελεί τον μικρόκοσμο της κοινωνίας και εάν ένα παιδί μπορέσει να βρει μια υγιής θέση μέσα σε αυτήν, θα μπορέσει και κατ’ επέκταση να την κατακτήσει αλώβητα και μέσα στην κοινωνία. Μπορούμε να παρομοιάσουμε αυτές τις δράσεις που πραγματοποιούμε μέσα στις ομάδες μας σαν κρίκους που σχηματίζουν ένα είδος αλυσίδας, η οποία εκτείνεται από μήνα σε μήνα και από χρόνο σε χρόνο.

Θεωρούμε ότι δεν υπάρχει ο τέλειος γονιός. Όλοι οι γονείς κάνουν λάθη. Το σημαντικό δεν είναι να μάθουμε τους γονείς να μην κάνουν λάθη αλλά να εκπαιδευτούν πως θα διαχειρίζονται αυτά τα λάθη τους με τα παιδιά τους. Η αναγνώριση αυτών, η αναζήτηση πληροφοριών και η σύναψη δράσης είναι απαραίτητη για να κερδίσουν το χαμένο έδαφος και να δημιουργήσουν ευτυχισμένους ενήλικες. Και πως γίνεται κάποιος ευτυχισμένος ενήλικας; Η ευτυχία είναι εσωτερική και όχι εξωτερική. Είναι σημαντικό οι γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά τους να αναπτύξουν μία σειρά από εσωτερικά «εργαλεία» που θα μπορούν να βασίζονται σε όλη τη ζωή τους.

Σύμφωνα με τον Sigmund Freud «Ο άνθρωπος είναι το προϊόν των τραυμάτων της παιδικής ηλικίας του». Χρέος μας είναι να επεξεργαστούμε όσο πιο ανέπαφα μπορούμε αυτά τα τραύματα επουλώνοντας πραγματικά αυτές τις πληγές προκειμένου να μην σταθούν εμπόδια στην εξελικτική πορεία των παιδιών μας. Τις περισσότερες φορές αυτά τα τραύματα φαίνονται επουλωμένα, αλλά αυτό συνήθως είναι μία πλάνη διότι οι ουλές αυτές έχουν παραμορφώσει τον ψυχισμό των παιδιών και των εφήβων. Τα παιδιά και οι έφηβοι διαθέτουν μία καταπληκτική ικανότητα να διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα τους, συρρικνώνοντας την πραγματική ύπαρξη των αληθινών αισθημάτων και αναγκών τους αναγνωρίζοντας θετικά πράξεις που θεωρούνται εγκληματικές προκειμένου να επιβιώσουν.

Με έναν θεραπευτή-πρόσωπο «αρωγό» θα μπορέσει να βγει στην επιφάνεια αυτή η πληγή και το παιδί –έφηβος να βρει την αλήθεια του.. και να απαλλαγεί από τα συμπτώματα του, είτε οργανικά είτε ψυχολογικά, διότι η απεριόριστη ενέργεια του δεν θα χρειάζεται να καταναλωθεί πλέον στην απώθηση της αλήθεια του.

Ας προετοιμάσουμε τα παιδιά μας.. για να δουν τον κόσμο μας σαν ένα όμορφο μέρος για να ζουν. Ας διευκολύνουμε τα παιδιά μας να δείξουν τον καλύτερό τους εαυτό. Ας επιτρέψουμε στα παιδιά μας ακόμη και εάν δεν είναι «τέλεια» να είναι ευτυχισμένα!

« Τα παιδιά μαθαίνουν πράγματι αυτό που ζουν …… μετά μεγαλώνουν και ζουν αυτό που έμαθαν……. και επειδή τα παιδιάς σας θα γίνουν ότι είστε ……..γίνετε ότι θέλετε να γίνουν….» 

Φραντζέσκα  Καραγιάννη
MSc Κλινική Ψυχολόγος Παιδιών και Εφήβων,

Ψυχοθεραπεύτρια,

Ειδική Παιδαγωγός

Η Φραντζέσκα Καραγιάννη είναι Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Ψυχοπαιδαγωγικού Κέντρου «εὔνοια».

Διαθέτει πολυετείς σπουδές στον τομέα της Ψυχολογίας και σημαντική επαγγελματική εμπειρία στην Kλινική Aξιολόγηση παιδιών-έφηβων, στην ανίχνευση και αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών, στην πρώιμη παρέμβαση παιδιών με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, στην Ψυχοθεραπεία παιδιών – εφήβων καθώς και σε θεραπευτικές παρεμβάσεις παιδιών-εφήβων-ενηλίκων με ιδιαίτερες δεξιότητες (νοητική υστέρηση, αυτισμό, σύνδρομο Down και λοιπές διαταραχές).

Oργανώνει βιωματικά σεμινάρια αυτογνωσίας καθώς και  εισηγήσεις με ποικίλα θέματα, όπως διαχείριση του ελεύθερου χρόνου, διαπροσωπικές σχέσεις, ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης κ.α..

Συμμετέχει ενεργά και ανελλιπώς στην παρακολούθηση και ενημέρωση Ελληνικών και Πανευρωπαϊκών σεμιναρίων και συνεδρίων.

Εποπτεύεται σε σταθερή βάση για τα περιστατικά που αναλαμβάνει.

 Πτυχιούχος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.

 Κάτοχος Διετούς Μεταπτυχιακού Διπλώματος στην Κλινική Ψυχολογία και Ψυχανάλυση Παιδιού και Εφήβου του Καθολικού Πανεπιστημίου του Βελγίου «UCL – Université catholique de Louvain».

Κάτοχος Μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης στην Σχεσιακή Ψυχοθεραπεία.

 Εξειδίκευση στην χορήγηση, εκτίμηση και ανάλυση Ψυχομετρικών και Διαγνωστικών Εργαλείων παιδιών και εφήβων (WPPSI-ΙΙΙ, WISC-III, RAVEN’S, ΑΘΗΝΑ τεστ, TERMAN MERRILL, Kiddie-SADS) καθώς και Προβολικών Δοκιμασιών (C.A.T, Τ.Α.Τ , παιδικό ιχνογράφημα house-tree-person, D-10, Τεστ Μουτζούρας).

 Ειδίκευση στην Ανίχνευση και Αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών.

 Πιστοποίηση στο Coaching «Diploma in Evidence-based Coaching».

 Βιωματική εκπαίδευση στο Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα(ΓΣΔ) της Δρ. Χάρις Καρνέζη, ένα νέο ψυχοπαιδαγωγικό μοντέλο ειδικά σχεδιασμένο για την αντιμετώπιση κοινωνικών και επικοινωνιακών δυσκολιών για παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές.

 Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π..

 Εκπαίδευση σε εναλλακτικούς τρόπους παρέμβασης(TEACCH, PECS).

 Επιστημονική Επιμέλεια στην έκδοση του παιδικού παραμυθιού «Παραμυθολόγιο», της συγγραφέας Άννα Τρισταρώλη. Στο παραμύθι περιέχονται επιστημονικά ψυχολογικά άρθρα δίνοντας συμβουλές στους γονείς αλλά και στους εκπαιδευτικούς για τη διαχείριση δύσκολων παιδικών συμπεριφορών.

 Μέλος της Διεθνής Ένωσης για την Σχεσιακή Ψυχανάλυση και Ψυχοθεραπεία (International Association for Relational Psychoanalysis and Psychotherapy).

 

 

 

 

 

 

 

Πρότυπο Ψυχοπαιδαγωγικό Κέντρο «εὔνοια», το κέντρο μας

Ελένη Παπαμικρουλέα
Κλινική Κοινωνική Λειτουργός
Ψυχοθεραπεύτρια – Θεραπεύτρια Οικογένειας

Η Ελένη Παπαμικρουλέα είναι Επιστημονικά Υπεύθυνη του Πρότυπου Ψυχοπαιδαγωγικού Κέντρου «εὔνοια».

Διαθέτει πολυετή εμπειρία στη Συμβουλευτική Γονέων, την Θεραπεία Ζεύγους – Οικογένειας και στις Ομάδες παιδιών – εφήβων – γονέων.  Επί πολλά έτη έχει εργαστεί στην Κοινωνική Υπηρεσία Κέντρων Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας και σε Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, καθώς κατέχει εξειδικευμένες γνώσεις στην Ειδική Αγωγή.

Οργανώνει και συντονίζει Ομάδες Γονέων – Ζεύγους καθώς και Ψυχοεκπαιδευτικές Ομάδες που αφορούν κυρίως γονείς, αδέρφια, συγγενείς και εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν στο περιβάλλον τους άτομα (παιδιά, εφήβους ή ενήλικες) που αντιμετωπίζουν ψυχικές διαταραχές ή προβλήματα ανάπτυξης.

Συμμετέχει ενεργά και ανελλιπώς στην παρακολούθηση και ενημέρωση Ελληνικών και Πανευρωπαϊκών σεμιναρίων και συνεδρίων.

Εποπτεύεται σε σταθερή βάση για τα περιστατικά που αναλαμβάνει.

 

 Απόφοιτη τους τμήματος Κοινωνικής Εργασίας της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Πατρών.

 Κάτοχος της Μεταπτυχιακής Εκπαίδευσης στη Θεραπεία Οικογένειας & Ζεύγους του Ινστιτούτου Θεραπείας Οικογένειας στο Ανοικτό Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο στην Αθήνα.

Ολοκληρώνει το Μεταπτυχιακό της στην «Κοινωνική Εργασία» στο University of Nicosia στην Κύπρο.

 Εκπαιδεύεται στην «Εμψύχωση Ομάδας με τη Συνθετική Παιγνιόδραση», σύμφωνα με τον Βρετανικό Φορέα πιστοποίησης National Open College Network.

 Έχει ολοκληρώσει το «Πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών –συντονιστών σχολών γονέων» με αντικείμενο το Εξελικτικό Σύστημα της Μαρίας Χουρδάκη.

 Εξειδίκευση στην: «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση: Νέα ερευνητικά δεδομένα και εφαρμογή τους στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» από το Εργαστήριο Νευροψυχολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

 Εκπαίδευση στο «Πρόγραμμα Πρώιμης Αναπτυξιακής Παρέμβασης (0-3)», το οποίο είναι βασισμένο στα Αμερικανικά Προγράμματα και αφορά όλες τις Αναπτυξιακές Διαταραχές.

 Εκπαίδευση στη Μέθοδο Pivotal Response Training (PRΤ), για την θεραπεία-αντιμετώπιση του Αυτισμού και των Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών.

 Εκπαίδευση στον εναλλακτικό τρόπο παρέμβασης PECS

 Βιωματική εκπαίδευση στο Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (ΓΣΔ) της Δρ. Χάρις Καρνέζη, ένα νέο ψυχοπαιδαγωγικό μοντέλο ειδικά σχεδιασμένο για την αντιμετώπιση κοινωνικών και επικοινωνιακών δυσκολιών για παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές.

 Βιωματική εκπαίδευση στην Εμψύχωση Ομάδας & Θεατρικό Παιχνίδι στο Εργαστήρι Παιχνιδιού, σύμφωνα με την πιστοποίηση «Theatrical play Animator» από τον Βρετανικό Φορέα πιστοποίησης National Open College Network.

 Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π

 Μέλος στο Εισαγωγικό Μητρώο Στελεχών Συνοδευτικών Υποστηρικτικών Υπηρεσιών του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

 Κάτοχος του πιστοποιητικού: «Vellum Certificate in Adult Education».

 Μέλος στο Σύλλογο Κοινωνικών Λειτουργών καθώς και στην Ελληνική Εταιρεία Αναπτυξιακής και Συμπεριφορικής Παιδιατρικής